Dagje uit Reizen

DAGJE UIT | Rotterdam

Ik heb afgelopen weekend weer een nieuwe stad in Nederland leren kennen. Rotterdam heeft me positief verrast!

Ik sliep afgelopen weekend bij mijn vriendin en haar vriend in Delfgauw (het zusje van mijn vriendin was ook van de partij). Toen ik vrijdagavond aan kwam in Delfgauw, vertelde mijn vriendin dat we zaterdag naar Rotterdam zouden gaan. Een voor mij redelijk onbekende stad (volgens mij ben ik er ooit geweest met een schooluitje toen ik in groep 7 zat, maar die herinneringen zijn erg vaag :p). Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten dus ik vertrouwde volledig op mijn vriendin.

Zaterdagochtend sliepen we eerst uit. Na wat ochtend geklets, een frisse douche en een lekker ontbijt (/brunch/lunch,want het was inmiddels al 12:00 uur geweest) gingen we op pad. We namen de bus naar station Delft en vervolgens de trein naar Rotterdam.

Onze eerste stop was het Boijmans van Beuningen museum. Onze jas ophangen was al een kunst op zich (zie de eerste foto hieronder). We wandelden langs schilderijen van onder andere Vincent van Gogh, Picasso, Rembrandt van Rijn, Monet en Dalí. Ook bekeken we beelden en gebruiksvoorwerpen uit verschillende eeuwen. We maakten een tussenstop in het restaurantje van het museum (het Paviljoen). Daar genoot ik van een kop verse munt thee en biologische tomatensoep met een stukje zuurdesem brood (echt héérlijk!).

Na het museumbezoek liepen we via de Witte de Withstraat naar de Markthal. Echt een aanrader! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Overal eten! Groente, fruit, vlees, vis, snoep, wafels, donuts, olijven, Italiaans gebak, Spaanse tapas, allerlei broden, smoothies…en ga zo maar door. Ook hier liepen we 2,5 uur rond. Ik kocht cannoli bij de Italiaanse gebakskraam (deze ‘koekjes’ zie ik altijd voorbij komen bij Cake Boss op TLC en ik moest ze een keer proberen). Als hapje tussendoor kozen we voor Griekse mezes: courgette koekjes en stokbrood met smeersels van olijven, kikkererwten en aubergine. Een wijntje mocht natuurlijk niet ontbreken.

Bij het restaurant waar we wilden dineren stond een mega rij (reserveren bij Gusto is dus blijkbaar een must). Gusto moeten we dus voor een andere keer bewaren. Toen we terug liepen door de Witte de Withstraat kwamen we het Nieuw Rotterdams Café tegen, ook wel NRC genoemd. De menukaart beviel ons, de sfeer voelde goed én er was nog plek! Het was erg donker in het gedeelte waar we zaten. De ober merkte het ook toen hij bij het aansteken van het theelichtje mijn glas omgooide :p. De verlichting werd aangepast en we konden ook eindelijk ons eten zien :p. Ik koos voor een spinazie-quinoa taart met salade. Niet heel speciaal maar het was wel lekker.

Net na 21:00 uur namen we de trein terug naar Delft en om 21:45 uur zaten we met een kop thee op de bank en smulden we van de heerlijke cannoli.

Als iemand nog tips heeft voor een volgend bezoek aan Rotterdam, graag! Want Rotterdam, I’ll be back!

Liefs,
Michelle

1 thought on “DAGJE UIT | Rotterdam”