Sport

Gezondheid | Exercise October update #3

We zijn al over de helft van Exercise October! De derde week was helaas een beetje matig…

Woensdag in de avond heb ik een heerlijke wandeling gemaakt.

De dag daarna was weer een lange werkdag. In de pauze moest ik van alles halen in de stad, dus tegelijkertijd kon ik even een wandeling maken. Tussendoor heb ik nog wat korte stukjes gelopen. Ik denk dat ik in totaal toch zeker een uur gewandeld heb. Ondanks het vele werken was het dus een goede beweeg-dag!

Vrijdag was een ramp. Ik moest een halve dag werken en nog alles klaar maken voor de vakantie (de ochtend erna vertrokken we met mijn familie naar Kaprun, Oostenrijk). Normaal doe ik dat ruim van te voren maar door alle drukte was ik daar niet aan toe gekomen. Ik begon dus te stressen. Om 20:00 uur in de avond voelde ik me net een vaatdoek. Mijn koffer was nog niet ingepakt en de kleding die ik mee wilde nemen was nog niet droog. Ik besloot naar mijn lichaam te luisteren en te gaan slapen nu ik moe was (anders was ik over een uurtje misschien over mijn moeheid heen). Er stond immers een lange autoreis op me te wachten de dag erna. Om 20:15 uur lag ik dus in bed, zonder die dag ook maar iets aan beweging gedaan te hebben.

De zaterdag stond ik om 05:15 uur gelukkig fris en fruitig op. Toen moest ik dus wel nog mijn koffer inpakken (ik was helaas wat dingen vergeten (waaronder mijn hardloopschoenen…) dus volgende keer begin ik gewoon weer op tijd met inpakken). Die zaterdagavond, na een autorit van ongeveer 9 uur, was ik wederom te moe om nog wat oefeningen te doen.

Zondag was onze eerste vakantiedag. En het weer was top in Oostenrijk! We hebben een wandeling gemaakt door het dorp om de buurt te verkennen. Dus gelukkig weer een dag wel iets aan beweging gedaan.

De tweede dag van onze vakantie werd een dagje Salzburg. Dus er stond wederom wandelen op het programma. Hoewel het in een stad meestal slenteren wordt omdat je van alles tegen komt om foto’s van te maken of om te bezichtigen.

Dinsdag stond een sportieve activiteit op het programma. Met de kabelbaan zijn we de Maiskögel berg in Kaprun omhoog gegaan. En we zijn te voet naar beneden gegaan. Na een wandeling van ruim twee uur waren we weer terug in het huisje. Een niet al te lange maar wel pittige wandeling door de steile afdaling. Het voelde in ieder geval als een goede workout. Ik ben benieuwd hoe erg de spierpijn morgen zal zijn.

Het was dus duidelijk een matige week. Dat kan beter! De laatste week van Exercise October wil ik gaan knallen! Zaterdag vertrekken we naar huis, dus zondag kan ik weer lekker gaan hardlopen :-).