Persoonlijke gezondheid

Lazy Fitgirl Methode update week 3

Het is twee weken stil geweest op mijn blog door de Sinterklaas drukte, een schrijfproject en ik heb al twee weken last van een verkoudheid die maar niet weg wil gaan. Maar ik ben nog steeds bezig met de lazy fitgirl methode en ik ben je nog een aantal updates verschuldigd. Daarom komen deze week de updates van de afgelopen drie weken online.

Het volgen van de lazy fitgirl methode gaat nog steeds goed en ik voel me goed (buiten de verkoudheid). Anki zegt in de methode dat je de weegschaal even aan de kant moet zetten, maar nieuwsgierig als ik ben heb ik me toch stiekem gewogen. Het resultaat na drie weken: -3 kg! Ik stond met een verbaasd gezicht op de weegschaal. Zo veel gewicht verloren in zo’n korte tijd zonder het idee te hebben dat ik daar iets voor heb gedaan. Behalve door meer op gevoel te eten en eetswitches door te voeren. Wat ik in week drie van de methode heb aangepast lees je in dit artikel.

Eetswitch 2: Broodbeleg en ontbijt

Dit was voor mij de moeilijkste eetswitch. Ik at graag een cracker of boterham met appelstroop of vruchtenjam. Niet omdat ik het bijzonder lekker vond, maar omdat ik dan behoefte had aan zoet. Hazelnootpaste haalde ik sowieso niet in huis want als ik dat deed ging die pot in een paar dagen leeg. Dus hield ik het bij vruchtenjam en appelstroop. Maar ook dit is puur suiker natuurlijk. Nu ik het zoet broodbeleg heb geschrapt uit mijn voedingspatroon, heb ik er ook minder behoefte aan. Als ik nu trek heb in zoet in de ochtend kies ik voor een ontbijt met fruit. Havermoutpap of pannenkoeken zijn dan favoriet.

Mijn huis ‘lazyfitgirlproof’ maken

Daar begon ik vorige week al mee. Ik heb veel voedingsmiddelen die ik toch niet meer zou eten weggegeven. En ik heb andere gezondere producten in huis gehaald. Ik zorg nu dat ik altijd de volgende producten in huis heb: 100% pindakaas, havermout, magere kwark/yoghurt, vegetarische spread, hummus, bieslookspread light, 20+ smeerkaas en ongezoete amandelmelk. En elke week haal ik verse groenten (zoals komkommer, tomaat en paprika) en fruit (onder andere bananen, peren en appels) in huis. Vrijwel al deze voedingsmiddelen zijn ook te koop bij bijvoorbeeld de Lidl en de Aldi dus boodschappen doen volgens de methode hoeft niet duur te zijn.

Mindset change

Niet alleen een gezondere levensstijl maar vooral de mindset erachter is waar de methode om draait. Ik betrap mezelf af en toe op gedachtes zoals:

  • ‘Als ik iets ongezonds eet is alles verpest.’
  • ‘Wat als ik niet afval?’
  • ‘Ik mag morgen niets ongezonds eten.’

Dankzij de lazy fitgirl methode heb ik deze gedachtes steeds minder. En als ik ze heb kan ik ze snel omzetten naar een positieve gedachte. Dat is het begin van een nieuwe levensstijl.

Deze week kreeg ik vaak de bevestiging dat deze methode voor mij werkt. Ik verbleef drie dagen in een hotel wat mijn voedingskeuzes beperkte maar het is goed gegaan. Ik at deze week drie keer friet en daar heb ik enorm van genoten. Daar tegenover stond dat ik niet koos voor een koekje tussendoor of zoet broodbeleg op mijn boterham. In het weekend at ik taart op de verjaardag van mijn dochtertje. Naast deze bewuste genietmomenten maakte ik gezonde voedingskeuzes. En daardoor heb ik toch resultaat geboekt.

Liefs, Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.