Persoonlijke gezondheid

Lazy Fitgirl Methode update week 6 + resultaten

Deze update komt veel later dan gepland. Ik ben namelijk flink ziek geweest (oor- en bijholteontsteking). Aansluitend volgden de feestdagen en nu kan ik er eindelijk rustig voor gaan zitten. De zes weken van de Lazy Fitgirl Methode zijn voorbij en wat heb ik veel geleerd! Leuk ook om te zien dat ik anderen heb ‘aangestoken’ met gezondere gewoontes. En ik kreeg veel reacties van mensen die het ook gaan proberen. Zeker doen! Want de methode helpt je om betere keuzes te maken en er een gewoonte van te maken. Natuurlijk heeft dit meer tijd nodig dan zes weken maar het is een mooi begin. Ik houd het e-book de komende tijd bij de hand zodat ik van de methode mijn levensstijl kan maken. Op Instagram zal ik maaltijdtips en recepten blijven delen dus volg me vooral. Hieronder kun je lezen wat ik in de zesde week van de methode heb geleerd.

Eetswitch 5: Gezonde tussendoortjes

In de supermarkt is er zelfs een hele gang van: de tussendoortjes. Al deze producten zijn echter bewerkt en bevatten vaak veel suiker en verzadigd vet. Ze zijn dan ook niet gezond, ongeacht wat de verpakking soms zegt. De vijfde eetswitch in de Lazy Fitgirl Methode leert je welke producten je beter kunt kiezen als je tussendoor trek krijgt. Denk aan noten, kwark en fruit. Maar ook een volkoren cracker met kruidenspread en rauwkost. Wat ik vaak doe is een groter ontbijt nemen zodat ik geen trek heb tot aan de lunch. Ik vermijd tegenwoordig de gang met tussendoortjes in de supermarkt.

Slimme gewoontes

Bij de tips voor slimme gewoontes viel mijn mond open van verbazing. Waarom heb ik hier zelf nooit aangedacht? Anki geeft heel veel tips om af te vallen die gemakkelijk uit te voeren zijn. Denk aan vlees/vis laten uitlekken op keukenpapier voordat je het gaat eten. Maar ook pas ontbijten als je trek hebt. Of altijd een zakje noten en een stuk fruit in je tas meenemen. Zelf heb ik de laatste weken tijdens het boodschappen doen vaker gekozen voor voorgesneden groenten. Doordeweeks heb ik namelijk weinig tijd en wil ik toch een gezonde maaltijd op tafel zetten. Waarom moeilijk doen als ik het mezelf makkelijk kan maken? En ik heb tegenwoordig altijd een pizzabodem van groenten in de diepvries liggen. Als ik dan echt geen zin/tijd heb om te koken, heb ik een groentepizza achter de hand. Nog veel meer tips voor slimme gewoontes staan in het e-book van de Lazy Fitgirl Methode.

Eetswitch 6: Kiezen voor gemak

Als we weinig tijd hebben gaan we vaak voor gemak. Een afhaalpizza, friet of een kant-en-klaar maaltijdsalade. Het is allemaal niet gezond. Toch kun je met de Lazy Fitgirl Methode ook kiezen voor gemak en toch gezond eten. Vervang de afhaalpizza door een pizzabodem van groenten en beleg met tomatenpuree, tonijn en veel groenten. Maak zoete aardappelfriet in plaats van gewone friet. En koop je een kant-en-klaar salade, laat dat de dressing en de croutons weg en neem minder kaas. Neem een beetje olijfolie of hüttenkäse erbij. Ook de voorgesneden groentepakketten die ik nu koop zijn puur voor het gemak. En onlangs maakte ik gezonde vegetarische broodjes shoarma door volkoren pita’s te gebruiken, veel groenten toe te voegen en de knoflooksaus zelf te maken.

De resultaten

Wat zijn de zes weken snel gegaan! Ik voel dat ik ben afgevallen en dat terwijl ik niet het idee heb dat ik op dieet ben. Toen ik na zes weken op de weegschaal ging staan bleek ik 4 kilo lichter te zijn! Ook de centimeters liegen er niet om: -18 centimeter in totaal (dijen, heupen, buik, borst). Maar het allerbelangrijkste: ik voel me goed en ik kan betere keuzes maken. De feestdagen waren wel best moeilijk (want veel verleidingen) maar al met al vind ik dat het redelijk goed is gegaan. En ik kan meteen weer naar gezond switchen.

Ik ga in ieder geval lekker door met de Lazy Fitgirl Methode. Wil je ook beginnen? Op 6 januari start een nieuwe ronde. Je kunt natuurlijk beginnen wanneer je wilt, maar het is leuker om het samen met anderen te doen. Volg Anki op Instagram voor tips, challenges en recepten.

Liefs, Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.