eetswitches van de Lazy Fitgirl methode
Persoonlijk Persoonlijke gezondheid

Mijn favoriete eetswitches van de lazy fitgirl methode

Ik krijg vaak de vraag wat ik anders doe qua voeding nu ik eet volgens de Lazy Fitgirl methode. Het lijkt me dus leuk om daar eens een blog aan te besteden. Het draait allemaal om het maken van eetswitches. Daarom deel ik zeven van mijn belangrijkste eetswitches van de Lazy Fitgirl methode met je.

1. Volkorenbrood

Ik zal beginnen met de allereerste eetswitch die ik doorvoerde: mijn brood switchen naar volkorenbrood. Voorheen at ik eigenlijk alle soorten brood. Ik kocht wat er in de aanbieding was of waar ik op dat moment zin in had. Nu eet ik vrijwel alleen maar volkorenbrood. Volkorenbrood vult veel beter dan ander brood doordat er meer vezels in zitten. Meestal koop ik mijn volkorenbrood gewoon in de supermarkt, maar soms haal ik het bij de bakker en dat is dan net even wat lekkerder (maar vaak wat duurder).

2. Groente tortilla’s

Ik eet graag wraps/tortilla’s met gerookte zalm als lunch of gevulde wraps/tortilla’s als avondeten. Je kunt de gewone ‘witte’ tortilla’s natuurlijk switchen naar volkoren tortilla’s want dat is ook een goede keuze. Maar ik switch ze naar de groente tortilla’s van No Fairytales. Die vind ik zo ontzettend lekker! Je hebt ze in de smaken biet, wortel en paprika & chili.

3. Mister Kitchen spread

Ik was altijd in de veronderstelling dat sandwich spread een gezonde keuze was voor op brood. Totdat ik via het Instagram account van Foodlies erachter kwam dat sandwich spread niet zo gezond bleek te zijn. Ik vergeleek de voedingswaarden en schrok me kapot. Hieronder kun je het zelf zien.

Voedingswaarden sandwich spread tomaat lente-ui

Labels lezen heb ik ook geleerd met de lazy fitgirl methode. En wat hierboven opvalt zijn de suikers per 100 gram. Dat is 15 gram. Een suikerklontje is 4 gram suiker. Dat betekent dat er in een portie van 15 gram sandwich spread ruim een half suikerklontje zit. Meestal smeerde ik een dikkere portie dan 15 gram op mijn brood. Onbewust kreeg ik dus meer suikers binnen. Hieronder de voedingswaarden van een goede vervanger voor sandwich spread, de Mister Kitchen spread.

Voedingswaarden Mister Kitchen spread tomaat-courgette

Dit ziet er al veel beter uit. Ik zal binnenkort eens een apart artikel schrijven over het lezen van labels van voedingsmiddelen.

4. Bloemkool pizzabodem

Pizza is een van mijn favoriete gerechten maar bevat veel onverzadigde vetten. Om toch regelmatig pizza te kunnen eten, is er een mooie switch te maken. De bloemkool pizzabodem van Magioni is voedzamer maar toch erg lekker. Ik eet de bodem graag met een simpele tomatensaus, tonijn, ui, champignons en geraspte 30+ kaas. Houd je hier echt niet van dan zou ik zeggen: geniet gewoon af en toe extra van een minder voedzame pizza.

5. 100% pindakaas

De 100% pindakaas van de Albert Heijn is echt the best! Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd maar ik kom steeds weer terug bij de 100% pindakaas van de Albert Heijn. Die met stukjes pinda is mijn favoriet. Ik roer het door de havermoutpap (met banaan), eet het op een cracker of gewoon op een boterham. Ik wil nooit meer anders! Waarom 100% pindakaas beter is dan andere pindakaas? Het bestaat uit niks anders dan pinda’s. Puurder kan niet.

6. Volkoren pitabroodjes

Volkoren pitabroodjes heb ik altijd standaard in de voorraadkast liggen. Ze zijn op meerdere manieren te gebruiken. Natuurlijk met (vega) shoarma als avondeten. Maar denk ook eens aan een belegde pita als lunch met tomaat, 30+ kaas en Italiaanse kruiden even verwarmd in de oven. Of een in puntjes gesneden pita bij een salade. Je kunt er alle kanten mee op. En ze vullen veel beter dan gewone pitabroodjes.

7. Pakjes voor ovenschotels switchen

Soms heb ik weinig tijd om te koken en wil ik toch iets lekkers op tafel zetten. Ook dan zijn er goede eetswitches te maken. Ik maak vaker de ovenschotel prei-kerrie van Maggi. Daarin kun je bijvoorbeeld het gehakt switchen voor vegetarisch gehakt. Gebruik ook minder aardappelschijfjes en meer groenten. Zo zijn meerdere switches te maken. Probeer het eens uit!

Wil je weten wat ik vóór mijn zwangerschap bereikt heb met de Lazy Fitgirl methode, lees dan deze blog terug. Mochten er naar aanleiding van deze blogpost over mijn favoriete eetswitches van de Lazy Fitgirl methode nog vragen zijn, dan kun je die altijd stellen in een reactie hieronder of stuur me een berichtje op Instagram.

Liefs, Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.