PROJECT: Healthy nutrition #2

Project healthy nutrition #2

Hierbij een update van mijn persoonlijke project!

Ik kan jullie vertellen dat het heel goed gaat. Ik zit helemaal in de gezond-eten-flow. Natuurlijk drink ik ook wel eens een glas alcohol of eet ik een ongezonde snack (zoals af en toe een stukje chocolade). Maar dat doe ik met mate en ik kan er dan ook intens van genieten.

Wat ik vooral merk is dat ik minder behoefte heb aan ongezond eten. Voorheen kon ik snakken naar het eten van een hele zak paprika chips. Nu zou je me daar geen plezier mee kunnen doen. Echt raar hoe zoiets kan veranderen. Laten we hopen dat dat zo blijft :p

9 weken na de start van mijn project heb ik mijn tweede meting gehad. In gewicht was ik ‘maar’ 1,5 kg lichter. Op een gewone weegschaal zou ik hierdoor een beetje gedemotiveerd zijn geraakt. Maar mijn voedingscoach heeft ook mijn vet- en spiermassa gemeten. Bleek dat ik 3 kg aan vet kwijt ben geraakt en 1,5 kg aan spieren ben bijgekomen. Yes, precies wat ik wil!

Hoewel ik meer eten nog steeds moeilijk vind (vooral de koolhydraten), heb ik mijn voedingsinname kunnen opbouwen naar ongeveer 1700 kcal per dag. Dat komt vooral doordat ik meer sport deze maand (check mijn blog over de Fitness Challenge). Vooral de ochtend nadat ik gesport heb, heb ik meer trek. Het gevarieerd eten gaat prima. Ik heb er zelfs plezier in om elke dag wat anders te eten.

Een paar voorbeelden van mijn ontbijt:

  • Kwark met muesli
  • Havermout (pap of pannenkoeken)
  • Brood (volkoren of spelt) met mager beleg
  • Omelet (op brood of met groenten erin)
  • Speltcrackers met mager beleg

Ook met de lunch, het avondeten en de tussendoortjes varieer ik dagelijks. Ik zorg ervoor dat ik na het sporten altijd eiwitten eet (kwark of een eiwitreep) voor een beter spierherstel.

Zoals je kunt lezen gaat alles dus nog steeds goed. Mijn volgende meting is 16 december. Hopelijk is die ook zo positief. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Michelle

Tagged , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: