PROJECT: Personal training VHealth update #1

logo_vhealth1

Het is al 7 weken geleden dat ik ben gestart met het sporten bij VHealth. De tweede meting is gedaan dus het is tijd voor een update van mijn vorderingen.

Training:
Ik heb geen enkele training gemist. Krachttraining blijk ik heerlijk te vinden om te doen. Sommige oefeningen zijn best zwaar maar dat is de bedoeling. Op die manier wordt spiermassa opgebouwd. We doen acht verschillende oefeningen (die wisselen om de 4-6 weken). Elke oefening wordt minimaal 8 of maximaal 12 keer herhaald en de 12de herhaling moet zo zwaar zijn dat het eigenlijk niet meer gaat. Vervolgens doen we alle acht de oefeningen 3 keer met korte cardio oefeningen tussendoor. Na de training voel ik me echt ‘opgepompt’.

Voeding:
De eerste 4 weken ging het eten volgens het voedingsschema goed. De hoeveelheid was even wennen maar na een week of twee begon mijn maag zelfs te knorren op de momenten dat ik moest eten. Dan zie je hoe snel een lichaam er aan went. Het enige ‘zondigen’ dat ik af en toe deed, was een glaasje wijn (hooguit twee glazen per week). Maar na die 4 weken stond carnaval op de planning en heb ik me volledig laten gaan. Niet eens zozeer met alcohol drinken maar vooral met ongezond eten. Het carnaval vieren in combinatie met weinig slaap en de griep heeft me volledig uit balans gebracht.

Meting:
Dat was dan ook te zien tijdens de meting. Volgens het meet apparaat was er niets veranderd aan mijn gewicht, spiermassa en vetpercentage. Geen verandering in gewicht is logisch maar mijn spiermassa zou door het trainen wel toegenomen moeten zijn. Vandaar dat naast de meting door de apparatuur ook een handmatige meting plaatsvindt. Hieruit bleek dat op sommige plaatsen mijn vetpercentage wel was afgenomen en op mijn heupen was ik een paar centimeter kwijt.

Al met al niet het resultaat dat ik gehoopt had. Vanaf nu ga ik dus strenger letten op mijn voeding zodat de volgende meting er positiever uit ziet.

Hoe gaat het met jullie goede voornemens?

Liefs,
Michelle

Tagged ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: