PROJECT: Personal training VHealth update #2

logo_vhealth1

Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met het sporten bij VHealth. Vorige week heb ik mijn derde meting gehad.

TRAINING:
Helaas heb ik één training moeten missen. Dat valt nog mee maar doordat ik ook weer ziek ben geweest (de vierde keer in 2 maanden tijd, maar deze keer duurde het ruim een week voordat ik me weer wat beter voelde), heb ik me tijdens de trainingen niet volledig kunnen inzetten. Ik had gewoon de energie niet merkte ik. De oefeningen zijn complexer geworden en dus meer een uitdaging. Zodra we de techniek van de nieuwe oefeningen beheersen, moeten we zwaardere gewichten gaan gebruiken. Tussen de krachttraining oefeningen door worden we ‘afgemat’ met intensieve cardio oefeningen. Hoe zwaar dat ook is, ik ga tot het uiterste. Iets waar ik me zelf over verbaas. Blijkt dat ik dus tot veel meer in staat ben dan dat ik soms denk.

VOEDING:
Voor mijn gevoel ging het de afgelopen maand beter met mijn voeding. Doordeweeks hield ik me goed aan het schema, in het weekend iets minder en dronk ik soms een glaasje alcohol. Tijdens het ziek zijn heb ik vaak te weinig gegeten. Wat ook niet goed is want dan vertraagt je metabolisme (metabolisme is de snelheid waarmee je lichaam voedsel afbreekt en omzet in energie).

METING:
Helaas bleek tijdens de meting dat ik 1,9 kg ben aangekomen(!). Het fijne is dat je met de apparatuur van VHealth precies kunt zien wat je precies bent aangekomen (wat thuis op de weegschaal niet kan). Die 1,9 kg bestaat uit 0,9 kg vet, 0,6 kg spieren en de rest is vocht. Dat wetende maakt die 1,9 kg iets minder erg. Want er is eindelijk iets veranderd, mijn spiermassa is toegenomen. De handmatige meting liet zien dat mijn taille smaller is geworden en op borsthoogte ben ik nu iets breder (wat normaal is als je krachttraining gaat doen en meteen verklaard waarom mijn truitjes en bloesjes strakker zitten). Het belangrijkste nu is dat mijn vetpercentage omlaag moet.

Meer cardio zou mijn vetpercentage omlaag moeten brengen. Het hardlopen moet ik dus zo snel mogelijk weer oppakken (dat moet sowieso want Maastrichts Mooiste is al in juni). Wat de voeding betreft zal ik strenger voor mezelf moeten zijn. Ik stel mezelf als doel om tot de volgende meting geen alcohol te drinken.

Hoe gaat het sporten bij jullie?

Liefs,
Michelle

Tagged ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: