PROJECT: Personal training VHealth

logo_vhealth1

Eén van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar is afvallen, fit worden en meer spiermassa krijgen. Hoe ik dat ga aanpakken lees je hier.

Toen ik op zoek ging naar de mogelijkheden voor personal training kwam ik via de website van de sportschool in mijn woonplaats terecht bij VHealth. Het sprak me meteen aan. Uiteindelijk heb ik in december besloten mee te doen aan het VWomen programma van 6 maanden. Dit programma houdt in dat ik twee keer in de week een uur lang personal training krijg in een groep van in totaal 8 dames. Daarbij word ik maandelijks gemeten en krijg ik een passend voedingsschema.

Meting:
Eind december heb ik een meting gehad. Onder andere mijn spiermassa, vetpercentage, bloeddruk en BMI kwamen daarin naar voren. En dat was wel even schrikken. Er is duidelijk werk aan de winkel (maar hé, daarom heb ik me ook aangemeld ;-)). Elke maand zal ik opnieuw gemeten worden om mijn voortgang bij te houden.

Voeding:
Aan de hand van die meting is een persoonlijk voedingsschema opgesteld. Ook daar schrok ik van. Want ik moet veel gaan eten (en dan bedoel ik ook echt veel). Dagelijks staan er 6 tot 8 sneetjes volkorenbrood op het menu. Daarbij minimaal 2 stuks fruit, wat magere kwark of magere yoghurt en ’s avonds een volledig afgewogen maaltijd van rijst, aardappelen of pasta met groenten en vlees of vis. Kortom, het is veel maar wel allemaal gezond.

Training:
Afgelopen maandag was de eerste training. Die is mij erg goed bevallen. Na het rekken en strekken begonnen we met buikspieroefeningen (ik wist niet eens dat ik ze had :p). Om op te warmen deden we simpele cardio oefeningen zoals knieheffen en korte sprintjes op hoog tempo. Daarna kon de krachttraining beginnen. In een parcours van vier oefeningen wisselden we in tweetallen tussen de oefeningen. Met af en toe een korte pauze en om niet af te koelen nog wat cardio oefeningen. We eindigden de training weer met wat rekoefeningen. Het was een erg leuke en maar wel pittige eerste training. Ondanks de vermoeide spieren achteraf (mijn kuiten deden na drie dagen nog steeds pijn), voelde het sporten goed. Vanavond de tweede training 🙂

Op basis van het voedingsschema en de krachttraining, zou ik geleidelijk moeten afvallen en meer spiermassa moeten krijgen. Dat is in ieder geval mijn doel. Daarnaast heb ik er plezier in en dat is natuurlijk ook belangrijk. Ik zal maandelijks een update schrijven over mijn vorderingen.

Wat zijn jullie goede voornemens met betrekking tot sporten? En hoe pakken jullie dat aan?

Liefs,
Michelle

Tagged ,

3 gedachten over “PROJECT: Personal training VHealth

  1. […] de twee keer in de week krachttraining bij VHealth ga ik ook twee keer in de week trainen voor Maastrichts Mooiste. Ik heb op internet gezocht naar […]

  2. Heel veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: