Denemarken Reisverslagen Reizen Stedentrips

Reisverslag | Kopenhagen dag #1

Mijn vriend en ik wilden er in het najaar graag nog even tussenuit. Een stedentripje zagen we wel zitten. Maar welke stad moesten we kiezen? Na wat research en positieve geluiden uit onze directe omgeving werd een 5-daagse reis naar Kopenhagen geboekt. Hoe we deze stad hebben ervaren lees je in een aantal reisverslagen. Bij deze het verslag van de eerste dag. Enjoy!

Onze vlucht vertrekt om 07:50 uur vanaf Eindhoven. Dat betekent dat we om 05:15 uur thuis moeten vertrekken. Vroeg opstaan dus! In de auto slaap ik  nog een beetje. Op het vliegveld gaat alles heel snel. We hebben namelijk alleen maar handbagage. Nog nooit eerder vloog ik alleen met handbagage, maar het is echt fijn. Je hebt alles steeds binnen handbereik en hoeft niet te wachten op bagage na de vlucht. Ruim een uur later staan we in Kopenhagen op het vliegveld. We pinnen eerst wat geld en gaan daarna met de trein richting het centrum.

We komen veel te vroeg aan in het Wake Up Hotel en kunnen nog niet terecht op onze hotelkamer. We besluiten de bagage achter te laten in een kluisje en lopen het centrum in. Langs het water lopen we langs zowel moderne als hele oude gebouwen en we kijken onze ogen uit. We stoppen bij Amalienborg, het paleis van de koninklijke familie van Denemarken. Om 12:00 uur is hier de wisseling van de wacht en dat is ook precies waar we voor komen. Erg leuk om te zien.

img_0358Daarna lopen we door naar ‘The Royal Garden’ (volgens mij heet het zo, correct me if I’m wrong). We relaxen wat in het heerlijk rustige park.

img_0360 Als we honger krijgen wandelen we naar Torvehallerne. Een food walhalla. Twee overdekte hallen vol met tentjes met verse groenten en fruit, broodjes, zoete lekkernijen, warme hapjes, drankjes en noem maar op. We nemen een kaneelbroodje en komen hier zeker nog eens terug op een andere dag.

We zijn een aantal uren verder en inmiddels is het tijd om terug te gaan naar ons hotel. De hotelkamer is namelijk beschikbaar en we zijn toe aan een frisse douche. De hotelkamer is klein maar alles wat we nodig hebben is aanwezig. Inclusief een mooi uitzicht 🙂

Op internet hebben we een leuk restaurantje gevonden.Via de Langebro lopen we in ruim 20 minuten naar Islands Brygge. Daar in de buurt ligt Café Alma. Alles op de kaart klinkt heerlijk, maar ik ga uiteindelijk voor de rundvlees hamburger met frites.

img_0369 img_0370

Het eten was verrukkelijk en we wandelen voldaan terug naar het hotel. De eerste dag in Kopenhagen was zeer geslaagd. Op naar dag twee!

Liefs,
Michelle

10 thoughts on “Reisverslag | Kopenhagen dag #1”