Italië Reisverslagen Reizen Zonvakanties

Reisverslag Italië 2015 dag 10 | Venetië

Na een onrustige nacht worden we wakker. De tieners van de Duitse middelbare school zijn tot midden in de nacht luidruchtig geweest. En door de dunne wandjes van de stacaravan is alles te horen. Gelukkig heb ik oordoppen bij me en heb ik toch nog wat kunnen slapen. Na een douche ontbijten we samen en maken we weer lunchpakketten om mee te nemen (in Venetië schijnt het erg duur te zijn om eten of drinken te kopen). We kopen vervolgens bij de receptie tickets om met de bus bij de veerboot te komen en daarna met de veerboot naar Venetië te varen (dit is goedkoper dan zelf met de auto naar de veerboot te rijden en daarbij kunnen we met deze tickets ook gebruik maken van de bootbussen in Venetië zelf). De bus is bijna vol als wij mogen instappen. Op de veerboot is er wel wat plek, maar we kiezen ervoor om lekker te blijven staan zodat we alles goed kunnen zien. Het is trouwens een beetje raar weer. Gelukkig is het wel droog maar soms wel best fris dus we hebben onze jas meegenomen. Na ongeveer 20 minuten komt Venetië in zicht. Als we uitstappen (vlakbij het San Marcoplein) zien we dat het erg druk is (het valt ons op dat er erg veel Amerikanen zijn). Aangezien het San Marcoplein het dichtste bij is, beginnen we onze wandeling daar. We lopen over het plein en bewonderen de San Marco Basiliek (heel mooi!). Daarna lopen we gewoon wat straatjes door. Overal liggen dure boetiekjes en zeer aparte winkeltjes. Veel merknamen komen langs. Ik was al eens eerder in Venetië en toen ben ik verdwaald. Nu weet ik ook weer waarom. Alle straten lijken op elkaar en er is totaal geen logische route te vinden. Je kunt een heel stuk een bepaalde kant op lopen om aan het einde tot de conclusie te komen dat het dood loopt. Ik pak dan ook snel mijn telefoon (die ik helaas nog niet had toen ik eerder in Venetië was) om de navigatie te starten maar zelfs op mijn telefoon is het niet duidelijk te zien (dus we lopen een paar keer verkeerd). Uiteindelijk komen we aan de andere kant van het ‘eiland’ uit. Hier zien we de bootbussen liggen. Echt heel apart! Er is langs de stoep op het water een drijvend bootbus-hokje waar je moet wachten. Op borden staan de routes en tijden van de bootbussen. Vervolgens komt de boot aan en stap je in. Met onze tickets kunnen we blijven zitten zolang als we willen en uitstappen wanneer we zin hebben. We zijn even uitgewandeld dus besluiten een rondje om Venetië te varen en weer uit te stappen bij het San Marcoplein. Ik heb last van reisziekte (wagen-, zee- en luchtziekte) en in de kleinere bootbussen krijg ik er dan ook last van helaas. Dus ik ben blij als we uitstappen. We eten even lekker onze boterhammen en kijken nog wat rond. Daarna nemen we de veerboot terug. We moeten ons namelijk gaan klaarmaken voor de terugreis. Eenmaal terug op de camping doen we nog wat boodschappen (we slaan vooral energiedrank in :p), regelen bij de receptie een afspraak voor de laatste check-up, eten pizza bij het restaurant op de camping (wat gelukkig beter smaakt), douchen beide en pakken onze koffer in. We contacten nog even het thuisfront, zittend op het muurtje bij de fitnesszaal (want daar is wel Wifi). De Duitse tieners zijn rustiger deze avond dus we kunnen beter in slaap komen. En slaap hebben we wel nodig want morgen gaat om 06:00 uur de wekker. We zijn klaar om naar huis te gaan 🙂