Italië Reisverslagen Reizen Zonvakanties

Reisverslag Italië 2015 dag 3 | Bardolino

Vandaag belooft een zonnige dag te worden. Daar moeten we van genieten want morgen is er regen voorspeld. Bij het ontbijt in het hotel is het best druk. We nemen kleine broodjes met kaas en salami, croissantjes en roerei. Het smaakt goed. Daarna vertrekken we voor een wandeling naar Lazise. Een dorpje ten zuiden van Bardolino. Het blijkt verder dan gedacht maar het mooie uitzicht over het meer en een licht briesje maken het een fijne wandeling. In Lazise aangekomen maken we foto’s, lopen we door het centrum en bezoeken we het kleine kerkje met oude fresco’s (muurschilderingen). We krijgen dorst en besluiten daarom een drankje te gaan doen bij Classique, een restaurant met uitzicht op het Gardameer. Aperol Spritz om 11:00 uur in de ochtend smaakt best goed :p (alles kan op vakantie zullen we maar zeggen). Een klein uurtje later lopen we weer terug. Eigenlijk willen we bij Cristallo chocolade croissants gaan eten (ook een tip van Annemerel) maar na in totaal 8 kilometer wandelen in de felle zon (we zijn dus helemaal bezweet) willen we niets liever dan in het zwembad duiken. We zoeken dan ook verkoeling in het zwembad en liggen daarna een tijdje lekker in de zon. Als we honger krijgen lopen we het centrum van Bardolino weer in en nemen plaats op het terras (in de schaduw want we hebben genoeg zon gehad voor vandaag) naast Cristallo (volgens mij heet het Café Italia, maar dat weet ik niet meer zeker). We drinken de rode Bardolino wijn, smullen van wat olijven en eten daarna spaghetti carbonara en lasagna alforno (we willen eigenlijk spaghetti bolognese eten maar dat hebben ze niet). Omdat we moe zijn van de warme en sportieve dag gaan we op tijd weer terug naar het hotel.