Italië Reisverslagen Reizen Zonvakanties

Reisverslag Italië 2015 dag 9 | Montescudaio – Venetië

Onze dagen in Toscane zitten er alweer op. Vandaag vertrekken we naar Venetië. Het is een rit van ongeveer 5 uur. Bij het afscheid van Marco krijgen we beide een cadeautje (het blijken tandenborstel houders te zijn :p). We pinnen nog wat geld en gaan weer op pad. De regen die voorspeld is, valt gelukkig mee. De rit vliegt voorbij en we komen in de late middag aan op de camping. Bij de receptie krijgen we uitleg over onze stacaravan en over Venetië. Als we op zoek gaan naar onze stacaravan zien we dat de camping best groot is. Er is een ijssalon, fitnesszaal, supermarkt, restaurant, groot zwembad en een privé strand (er zullen vast nog meer faciliteiten zijn maar dit is het gedeelte dat wij gezien hebben). Onze stacaravan ziet er goed uit (het is wel heel compact maar anders was het geen caravan natuurlijk :p). Als we ons net in de stacaravan geïnstalleerd hebben, begint het buiten te stortregenen. Ondertussen komen we erachter dat we vergeten zijn om de Wifi code te vragen. Maar naar de receptie lopen door deze bui zien we niet zitten. Dus we trekken een fles Lambrusco open en brengen het komende uur al kletsend en wijn drinkend door. Als het weer droog is, trekken we snel een jas en schoenen aan om naar de receptie te lopen. Daar krijgen we te horen dat er alleen Wifi is op de openbare plaatsen (restaurant, zwembad etc). Maar omdat we blijkbaar een Gold stacaravan hebben, krijgen we Wifi voor één toestel gratis in de caravan (goh, daar hebben we veel aan met twee personen). Teleurgesteld lopen we weer terug naar de stacaravan om de Wifi uit te proberen. In het begin werkt het afwisselen nog maar al gauw doet de Wifi het niet meer naar behoren. De verbinden is te slecht. We besluiten iets te gaan eten bij het restaurant. Wat achteraf een slechte timing blijkt, want er is net een gedeelte van de onderbouw van een Duitse Middelbare school los gelaten in het restaurant. Maar we hebben wel even een internetverbinding en nemen contact op met het thuisfront. Het eten dat we gekozen hebben (we nemen een hamburger en krijgen alleen vlees zonder broodje), is zo slecht (veel te lang gebakken) dat we het laten liggen en ik de rest van de avond buikpijn heb. We nemen die avond tevens de beslissing een dag eerder naar huis te gaan in verband met het slechte weer. Maar eerst morgen nog een bezoekje aan Venetië 🙂