Italië Reisverslagen Reizen Zonvakanties

Reisverslag Sicilië dag 2 | Een bezoek aan Taormina

Na bijna tien uur slapen worden we wakker (we zullen het wel nodig gehad hebben denk ik). Ons ‘huisdier’ de hagedis is niet meer tevoorschijn gekomen. We maken ons langzaam klaar voor het ontbijt. Aangekomen in de ontbijtzaal worden we naar een tafel gebracht. Als ontbijt kunnen we kiezen uit allerlei broodjes, beleg, zoetigheden, yoghurt en fruit. Het ziet er heerlijk uit. Ik kies voor een klein broodje met roerei, twee kleine broodjes met Nutella en yoghurt met fruit (ontbijten als een koning was het toch? ;-)).

Na het ontbijt maken we ons klaar voor de dag. Ik trek voor het eerst dit jaar een korte broek aan want het voorspelde weer beloofd veel goeds. We willen een bezoek brengen aan het dorpje Taormina, één van de mooiste en gezelligste plaatsjes op Sicilië. We rijden er met een kleine omweg naar toe omdat de navigatie ons verkeerd stuurt (gelukkig kost het ons maar één euro extra aan tol). Parkeren doen we bij parkeerplaats Lumbi. Ik had van te voren opgezocht dat dit een fijne parkeerplaats was. Er gaan shuttle busjes naar het centrum maar je kunt ook 10 minuten wandelen (voornamelijk via trappen) om in het centrum te komen. Heel goed te doen en ondertussen geniet je van de mooie uitzichten. Eerst gaan we naar het Grieks theater, bezienswaardigheid nummer één in dit mooie plaatsje. Je betaald 10 euro per persoon maar dat is het wel waard. Je mag zelf rondlopen door het 2500 jaar oude theater waar vroeger gladiatoren gevechten gehouden werden. We zitten in de zon en kijken naar het super mooie uitzicht. Dit is genieten met een hoofdletter. Als we alles gezien hebben en tientallen foto’s hebben gemaakt willen we een drankje drinken op een terras. Onderaan de straat van het Grieks Theater ligt een pleintje met een paar terrasjes. Het is pas 12:30 uur maar een Aperol Spritz gaat er wel in :p. Ook bestellen we iets kleins te eten. Volgens mij hebben we ongeveer 1,5 uur op het terras doorgebracht. Lekker gekletst en naar de mensen gekeken. Maar we willen nog meer zien van dit stadje dus we gaan weer verder. We lopen door kleine straatjes en steegjes met restaurantjes, winkeltjes en ijssalons. Af en toe komen we uit op een piazza waar mooie gebouwen staan. We eindigen onze wandeling in de ‘Villa Comunale’, de openbare tuinen van Taormina. Het is er heel stil met alleen het geluid van de vogels. Heerlijk rustgevend.

Eenmaal op de terugweg hebben we de parkeergarage waar de auto staat heel snel weer gevonden. En in een kwartier zijn we weer in agriturismo Feudogrande. We hebben nog een paar uur de tijd om te douchen en ontspannen, voordat we om 20:00 uur verwacht worden voor het diner. We hebben namelijk gereserveerd in het restaurant van de agriturismo. Er staat ons een 4-gangen (!) diner te wachten. Als we aankomen is het inmiddels al donker geworden. We bestellen een fles rode wijn en genieten van alle heerlijke maaltijden. Ze komen wel iets te snel achter elkaar waardoor we in mum van tijd onze buikjes vol hebben gegeten. Na 2,5 uur tafelen gaan we terug naar onze kamer. Het was een fijne tweede vakantiedag 🙂

IMG_9486 IMG_9500 IMG_9524 IMG_9525 IMG_9534 IMG_9536 IMG_9537 IMG_9538

Liefs,
Michelle

2 thoughts on “Reisverslag Sicilië dag 2 | Een bezoek aan Taormina”