Dagje uit Reizen

Weekendje weg in eigen land (Gelderland en Utrecht)

Om even aan de drukte van de afgelopen tijd te ontsnappen, besloten we afgelopen weekend een weekendje weg in eigen land te gaan. De verjaardag van ons achterneefje was de aanleiding. Zijn ouders wonen in Maurik. Voor ons is dat bijna twee uur rijden. Iets wat je na een drukke periode liever niet op één dag doet. De keuze voor het boeken van een overnachting was dus snel gemaakt.

Maurik

Met een klein bagagekoffertje zijn we afgelopen zaterdag dus naar Maurik gereden. Daar hebben we eerst genoten van een lekker stukje taart op de verjaardag van ons achterneefje. En wat een mooie omgeving! De natuur is prachtig! Wat ook niet mis is: het huis en de tuin van onze nicht en neef. Het was 22 graden dus we konden heerlijk buiten zitten.

Na de verjaardag zijn we even langsgegaan bij onze schoonouders op camping ‘De Loswal’. Om vervolgens naar onze eigen verblijfplaats door te rijden: B&B de Bloesemgaard in Eck en Wiel.

Eck en Wiel

De Bloesemgaard is prachtig gelegen tussen de fruitbomen. We werden ontvangen door de man des huizes. Daarna sloot de vrouw des huizes – Anja – ook aan. Na een leuk gesprek kregen we een tour door de B&B en brachten we onze koffertjes naar de Pruimenkamer. Een mooi ingerichte kamer met alles erop en eraan. Een leuk detail: de kledingkast en nachtkastjes zijn gemaakt van fruitkistjes.

We hebben heerlijk geslapen (wat een rust in deze omgeving!) en het ontbijt was lekker en uitgebreid. Ik heb lang niet meer zoveel gegeten. Als we in de buurt zijn, komen we hier zeker terug.

Adres:

B&B De Bloesemgaard
Rijnstraat 1
4024 BW Eck en Wiel

Rhenen

Voor het avondeten besloten we naar Rhenen te rijden. Dat is zo’n twintig minuten rijden vanuit Eck en Wiel. We wilden eigenlijk naar een Italiaans restaurant. Echter elk Italiaans restaurant bleek onlangs gesloten. Uiteindelijk kwamen we uit bij restaurant ‘De Koning van Denemarken’. Het terras was gezellig druk en het menu zag er veelbelovend uit. Ik heb genoten van de kleine salade geitenkaas met groene asperges en friet met mayo. En als toetjes had ik rabarber crumble. Jammie!

Amerongen

Deze plaats ligt niet in Gelderland maar in Utrecht. Op de zondag wilden we even lekker een wandeling gaan maken. Door meerdere personen werd het Amerongse bos aanbevolen. Met de veerboot vanuit Eck en Wiel ben je zo in Amerongen. Daarna waren we vrij snel in het Amerongse bos. Ook deze omgeving was weer heerlijk rustig. Er is bijna geen mens te bekennen in het bos. We genieten met zijn tweetjes van de stilte. Lunchen doen we bij ’t Berghuis. Ik schuif hier een pannenkoek met appel en stroop naar binnen.

Een weekendje weg in eigen land is echt ontzettend leuk. Een paar uurtjes rijden en je waant je op vakantie. En er zijn nog zoveel plekken in Nederland die ik graag zou zien. Tips zijn welkom!