Verona
Italië Reisverslagen Reizen Zonvakanties

ZOMERVAKANTIE | Italië Gardameer 2019 (deel 1)

Inmiddels zijn we weer thuis van twee weken Italië. Deze vakantie kwam als geroepen want het was anderhalf jaar geleden dat we langer dan een weekend weg zijn geweest. En deze keer gingen we niet met zijn tweeën maar met Linn erbij. Heel spannend en het was even wennen, maar we hebben het leuk gehad. We verbleven op een camping in het plaatsje Cisano, gelegen tussen Bardolino en Lazise. De heenreis ging goed. Linn heeft in de auto lekker geslapen en is verder heel lief geweest. We hebben een tussenstop met overnachting gehad in het zuiden van Duitsland. Hieronder lees je meer over wat we in de eerste week zoal gedaan hebben.

Verona

De eerste dag nadat we waren aangekomen regende het pijpenstelen. Oké, dit was geen goed begin. Een hele dag in de stacaravan blijven zagen we niet zitten, dus we besloten naar Verona te rijden. Vanuit Cisano ben je in ongeveer 45 minuten in het centrum van Verona.

Verona is een prachtige stad. En de lucht klaarde zowaar op toen we aankwamen zodat ik een paar mooie foto’s kon schieten. We hebben heerlijk door de stad gewandeld, onder andere langs Casa di Giulietta (het huis waarvan gezegd wordt dat Julia (van Romeo) daar gewoond zou hebben). Ik vond het veel te toeristisch. Liever loop ik door de straatjes waar niemand komt. Daarna zijn we pizza gaan eten op Piazza Bra vlakbij de Arena di Verona.

Verona centrum
Verona rivier
Verona arena

Lazise

Een dag later was het stralend mooi weer. We wandelden in een klein halfuur naar Lazise, een dorp ten zuiden van Cisano. Hier ben ik als kind heel vaak geweest en ook later een paar keer terug geweest (vier jaar geleden nog schreef ik erover in dit reisverslag). Het blijft een leuk plaatsje.

Lazise centrum
Lazise boulevard

Idromeer, Ampola waterval en Riva

Na een dagje zwemmen en ontspannen op de camping wilden we er weer op uit. We reden naar het Idromeer waar mijn man in zijn tienerjaren bij een surfschool heeft gewerkt. In tegenstelling tot de drukte bij het Gardameer was het hier heerlijk stil. Het hoogseizoen was door het slechte weer de weken ervoor vroegtijdig geëindigd. Ik maakte mooie foto’s van de omgeving en we brachten een bezoek aan de lokale markt. Met een tasje vol heerlijke kazen gingen we weer naar huis.

Idromeer

Maar wel met een omweg want we reden via het noorden van het Gardameer terug naar de camping. Uiteindelijk hebben we een rondje om het Idro- en Gardameer gemaakt. Onderweg stopten we nog bij de Ampola waterval.

Ik bij de Ampola waterval

Ook het plaatsje Riva aan het Gardameer werd een tussenstop. We bleven hier echter niet lang want Linn vond het genoeg geweest voor één dag. En helaas was er ook nog enorm veel file op de weg terug. Maar Riva was erg mooi!

Riva uitzicht Gardameer

Verder hebben we bijna dagelijks gezwommen (in het meer en in het zwembad) en kleine wandelingen gemaakt in de directe omgeving. Linn vond het zwemmen eerst nog spannend maar op een bepaald moment was ze eraan gewend en had ze enorm veel plezier. Volgende week volgt deel twee van onze vakantie.

Liefs, Michelle

2 thoughts on “ZOMERVAKANTIE | Italië Gardameer 2019 (deel 1)”