zwanger en de lazy fitgirl methode
Persoonlijk Persoonlijke gezondheid

Zwanger en de Lazy Fitgirl Methode

In oktober vorig jaar ben ik begonnen met de Lazy Fitgirl Methode. De methode heeft ervoor gezorgd dat ik mijn laatste zwangerschapskilo’s kwijtraakte. Een jaar na de bevalling was ik eindelijk weer op mijn oude gewicht. Ik voelde me weer fit en zat goed in mijn vel. Totdat de corona crisis begon en ik een aantal weken daarna weer (gepland) zwanger bleek te zijn…

Misselijkheid en stress

Het verplichte thuiswerken en thuisblijven zorgde bij mij voor enorm veel stress. En al jaren weet ik dat stress mijn valkuil is voor ongezond eten. Toen daar de zwangerschapsmisselijkheid bijkwam, was de ‘ramp’ compleet. Als ik misselijk ben ga ik eten totdat ik niet meer misselijk ben. In de eerste 16 weken van mijn zwangerschap kwam ik dan ook vijf kilo bij. Ik voelde me niet lekker in mijn vel en wist niet wat ik moest doen.

Focus verleggen en eten waar ik trek in heb

Dus vroeg ik Anki om hulp. Anki heeft de Lazy Fitgirl Methode ontwikkeld en ze reageerde meteen op mijn hulpvraag. Ze gaf me het advies om de methode nog eens door te nemen en producten te kiezen die ik nu wel kan eten en waar ik ook echt trek in had. Ook gaf ze aan dat het beter is om niet te veel te focussen op mijn lichaam want dat verandert nu hoe dan ook.

Kleinere porties en meer fruit

Voordat ik zwanger werd, at ik drie grotere maaltijden per dag en snackte ik nauwelijks. Nu ging ik over op kleine maar meerdere maaltijden op een dag. Deed ik dit niet dan werd ik misselijk en flauw. Naar mijn lichaam luisteren was dus erg belangrijk. Ik had (en heb nog steeds) veel trek in zoet. Het (zomer)fruit is niet aan te slepen. En dan vooral aardbeien, nectarines en sinaasappels. Ik eet nu gemiddeld zo’n drie stuks fruit per dag. Door te kiezen voor fruit kan ik andere zoetigheden gemakkelijker laten staan. Op af en toe was pure chocolade na dan ;-).

Meer bewust genietenmomenten

Bewust genieten is een belangrijk onderdeel van de methode. Jezelf niets ontzeggen en op sommige momenten kiezen voor het allerlekkerste. Voorheen had ik drie à vier bewust genietmomenten per week. Tijdens mijn zwangerschap is dat er één per dag geworden. Dat heb ik bewust gedaan omdat ik er meer behoefte aan heb. En ik heb gemerkt dat als ik me die momenten ontzeg, ik veel meer ongezonde producten ga eten. Nu ‘mag’ het en is het geen issue meer. Soms sla ik dan zelfs een dagje over.

Voor mij werkt het om de methode op deze manier in te zetten tijdens mijn zwangerschap. Ik kom niet mee zo snel bij in gewicht. Na de zwangerschap verandert mijn lichaam weer en zullen mijn behoeftes ook weer anders zijn. Maar dat zie ik dan wel :-). Zijn er nog meer zwangeren die de Lazy Fitgirl Methode volgen?

Liefs, Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.