3x havermoutpap

Als je me op Instagram volgt, weet je dat er bij mij wekelijks wel havermoutpap als ontbijt op tafel staat. Niet iedereen houdt van pap. Maar ik wil laten zien dat je met een aantal lekkere ingrediënten van een simpele pap een heerlijk ontbijt kunt maken. In dit artikel drie verschillende variaties van havermoutpap.

Het basisrecept

  • 50 gram havermout
  • 300 ml melk (ik gebruik altijd ongezoete amandelmelk maar je kunt elke soort melk gebruiken. Je zou ook water kunnen gebruiken maar ik vind het geheel dat minder romig smaken)

Eventueel extra toevoegingen:

  • 1 el gebroken lijnzaad
  • 1 scoop eitwitpoeder

Havermoutpap met appel, kaneel en rozijnen

De havermoutpap versie van de appeltaart! En mijn favoriet. Snijdt een appel in blokjes en voeg deze toe aan het basisrecept. Verwarm de appel dus mee. Kook het geheel op een laag vuur tot een pap. Voeg ook naar smaak gemalen kaneel toe. Als de pap klaar is roer je er een handje rozijnen doorheen.

Havermoutpap met banaan en blauwe bessen

Ook het mee verwarmen van plakjes banaan en een handje blauwe bessen is erg lekker. Mocht je de pap wat meer smaak willen geven, dan kun je er een beetje vanille aroma aan toevoegen. De banaan maakt het heerlijk zoet.

Chocolade havermoutpap met kokos en banaan

Ben je een chocoholic zoals ik? Dan is deze variant iets voor jou! Voeg een theelepel cacao toe aan de pap en verwarm dit mee. Als toppings zijn kokos flakes en een in plakjes gesneden banaan erg lekker. Door de cacao kan de pap wat dikker worden. Giet er wat extra melk overheen om het geheel weer wat dunner te maken.

Heb je ook graag havermoutpap? Wat zijn jouw favoriete toevoegingen?

Liefs, Michelle

Tagged ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: