Australië Reisverslagen Reizen Verre reizen

Reisverslag Australië deel 6 | Koala ziekenhuis en Coffs Harbour

Het koala ziekenhuis in Port Macquarie

Waarover ik van tevoren op internet had gelezen en waar we graag een kijkje willen gaan nemen, is het koala ziekenhuis in Port Macquarie (opgebouwd door vrijwilligers). Het staat meteen al aangegeven op de borden en we zijn op tijd voor de rondleiding om 15:00 uur. In deze rondleiding verteld een medewerker waarom de koala in dit ziekenhuis zitten en hoe ze behandeld worden. De meeste koala’s hebben een ziekte waarvan ze niet meer herstellen en ze zullen dus zolang ze leven hier verblijven. Gelukkig worden ze goed verzorgd. Erg interessant allemaal. En wat zijn het leuke dieren!

Na dit bezoek rijden we in Port Macquarie richting de kust waar een leuke camping zou zijn. Er zijn nog een paar plaatsen. We snappen ook wel waarom het hier drukker is. Het uitzicht op het water is namelijk onwijs mooi. Hier kunnen we wel een nachtje vertoeven 🙂

Coffs Harbour

Onze volgende stop is Coffs Harbour. Op weg naar Coffs Harbour lunchen we in Macksville ergens langs het water. Dat is zo leuk aan reizen met een camper. Je stopt gewoon ergens, trekt de koelkast open, haalt een tafeltje en stoeltjes tevoorschijn en je gaat picknicken. Eenmaal in Coffs Harbour vinden we een onwijs leuke camping. Bij aankomst is het goed weer dus we gaan meteen lekker in het zonnetje zitten met een drankje en we spelen een kaartspel. Dit is tevens de eerste dag tijdens onze reis dat ik heimwee krijg. Ik mis de katten en mijn eigen huisje. Gelukkig doet een ontspannen middag op de camping en een hele lieve vriend wonderen.

Spelen met dolfijnen en relaxen op het strand

De oom van mijn Australische schoonbroer zit in het bestuur van het dolfinarium van Coffs Harbour. Hij heeft ons gevraagd om de dag na aankomst een kijkje te komen nemen. We worden hartelijk ontvangen en mogen meteen doorlopen. Het is niet zo groot als het dolfinarium in Harderwijk (bij lange na niet) maar hierdoor is er een persoonlijker contact met de medewerkers en de dieren. We krijgen uitleg over de dolfijnen en mogen met ze spelen. Ze kunnen als het ware apporteren met een bal, echt leuk! De huid van een dolfijn voelt trouwens een beetje als een hardgekookt gepeld ei. Ik krijg zelfs een kus van één van de dolfijnen. Daarna volgt er nog een uitgebreide show. Vervolgens ga ik op de foto met een zeehond (beetje awkward :p). Ondanks dat het een klein dolfinarium is, zijn we drie uurtjes binnen geweest en hebben we het reuze naar onze zin gehad.

Daarna halen we wat boodschappen en lunchen we in onze camper. Een bezoek aan het strand van Coffs Harbour kan natuurlijk niet ontbreken. Na 5 minuten lopen vanaf de camping zitten we met onze tenen in het zand. Ik lees lekker een boek en mijn vriend luistert naar muziek.

We willen ’s avonds graag uit eten. Op internet vind ik een restaurant met goede recensies. De weg er naar toe is te voet toch wat verder dan we dachten. Maar ach ja, dan hebben we tenminste weer wat beweging gehad. Het restaurant, L’attitude 30 valt ontzettend goed in de smaak. We kiezen beide voor de Fish & Chips en een heerlijk toetje. Het was weer een geslaagde dag.

Een bezoek aan Dorrigo Rainforest

Vandaag wordt een actieve dag. We rijden namelijk naar Dorrigo (1 uur rijden vanaf Coffs Harbour) waar we een bezoek brengen aan het regenwoud. Nu denk je misschien: ‘Huh, een regenwoud in Australië?’ Dit regenwoud is een overblijfsel van het supercontinent Gondwana (200 miljoen jaar geleden). Het bezoek is gratis maar in het informatiecentrum vragen ze wel om een kleine bijdrage van 2 AUD per persoon. Dat is natuurlijk geen geld voor zo’n mooi natuurpark. De route begint met een skywalk, waarvan ik in eerste instantie niet door heb dat het toch best wel hoog is (en ik heb hoogtevrees). Ik loop dan ook snel weer terug. Vervolgens kiezen we ervoor om de langste route te lopen van ongeveer 2,5 uur. Onderweg komen we – gelukkig – geen enge dieren tegen (ik heb allerlei verhalen gehoord over bloedzuigers :S). Wel zien we onderweg een slangenvel. We lopen door begroeide gewassen, over touwbruggen en langs watervallen. Echt een onwijs gave ervaring! Na deze sportieve dag komen we moe maar voldaan weer aan op de camping. Met een gemakkelijke maaltijd, een drankje en de voetjes in de lucht sluiten we de dag af.

Liefs,
Michelle

2 thoughts on “Reisverslag Australië deel 6 | Koala ziekenhuis en Coffs Harbour”

1. Living the dream..weer een super verslag..lilian kemp heeft niks te veel gezegd..leuk om t weer te mogen lezen..grtjs marlou