Persoonlijke gezondheid

Lazy Fitgirl Methode update week 2

Deze tweede week van de Lazy Fitgirl Methode ben ik actief aan de slag gegaan met de eerste eetswitch. Ik heb mijn bewuste genietmomenten in kaart gebracht (wat vind ik écht lekker) en ik heb documentaires gekeken over suikers en koolhydraten.

Eetswitch 1: volkoren

Als je mijn vorige update hebt gelezen, weet je dat ik al met deze eetswitch bezig ben geweest. Alleen heb ik het afgelopen week rigoureus aangepakt. Alle producten die niet volkoren zijn, heb ik weggegeven. Ook met alle andere producten die ik niet meer wil eten (liga’s en soortgelijke tussendoortjes) heb ik mijn collega’s blij gemaakt. Ik merk dat ik langer vol zit van de volkorenproducten. Ook eet ik nu vaker brood dan crackers.

Wat vind ik écht lekker om bewust van te genieten?

De tweede week gingen mijn bewuste genietmomenten (BG) iets minder goed af. Ik had ze gepland maar de week verliep toch anders. Er kwamen andere bewuste genietmomenten tussendoor en iets waarop ik me echt verheugd had, bleek er toch niet te zijn op dat moment. Ik kreeg mijn maandelijkse periode en daardoor had ik ontzettende veel zin in chocolade. Hier heb ik aan toegegeven en ook geen spijt van. De ene week zullen de bewuste genietmomenten anders verlopen dan de andere week. Het belangrijkste blijft dat je ervan geniet en geen schuldgevoel hebt na het eten van iets lekkers. Mijn ultieme BG’s zijn trouwens friet, chips en chocolade.

Interessante documentaires

In het werkboek was een van de opdrachten om de documentaire ‘The thruth about carbs’ te kijken. Ik kijk sowieso graag naar dit soort documentaires en ook deze was weer mega interessant. Ook de documenatire ‘That sugar film’ op Netflix is het kijken waard. Australiër Damon Gameau laat zien dat een voedingspatroon met veel suikers niet goed is voor je lichaam. Het wonderbaarlijke is dat zijn calorie-inname hetzelfde blijft, maar hij toch 8 kilo bijkomt. Iets om over na te denken.

Ik heb zin in week drie! Het wordt wel een week met een aantal uitdagingen. Ik heb namelijk weer een meerdaagse cursus van het werk en ik eet dan drie keer per dag in het hotel. Hopelijk kan ik mijn maaltijden zo samenstellen dat het binnen mijn nieuwe voedingspatroon past.

Liefs, Michelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.